wahlgrenis.cz



 WAHLGRENIS        

 

...veci mezi nebem a zemi...




     REGISTRACE       Přihlášení

Co se děje ve Studénce?


U Studénky se srazilo pendolino s kamiónem, dva mrtví a desítky zraněných
Na Novojičínsku na trati 270 u Studénky se ve středu ráno srazil vlak Pendolino s nákladním automobilem. Podle záchranářů jsou na místě dva mrtví, dalších asi 25 lidí je zraněných, čtyři lidé jsou v ohrožení života. Provoz na trati bude do odpoledne zastaven. Velmi vážně zraněn je i strojvedoucí.
U Studénky se srazilo pendolino s kamiónem
zdroj: Aleš Honus, Právo
středa 22. července 2015, 8:21 - Ostrava (Aktualizováno: středa 22. července 2015, 12:01)
„Nehoda se stala v 7.43 na železničním přejezdu zabezpečeném světelnou signalizací se závorami. Vlak Pendolino jedoucí z Bohumína do Františkových Lázní se střetl s nákladním automobilem,“ řekl Novinkám mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.
Ministr vnitra Milan Chovanec oznámil, že srážka si vyžádala dva lidské životy. „Na místě je 20 až 25 zraněných, včetně těžkých zranění,“ uvedl mluvčí moravskoslezských záchranářů Lukáš Humpl. Podle něj jsou další lidé nadále v ohrožení života.
Jeden člověk byl mrtvý už při příjezdu záchranky, dalšího se už nepodařilo oživit. ČTK uvedla, že strojvedoucí je těžce zraněn a zřejmě přišel o obě nohy.
„Tři těžce zranění lidé jsou už v tuto chvíli na operačním sále ve Fakultní nemocnici Ostrava,“ informoval ministr zdravotnictví Svatopluk Němeček (ČSSD).
Motor z auta byl nalezen až 200 metrů od nehody a vlaku se podařilo zastavit až asi půl kilometru za místem srážky na přejezdu.
Trať je uzavřena, dráhy musely pro cestující vypravit náhradní autobusy. Náhradní autobusová doprava je zavedena už ze stanice Hranice na Moravě až do stanice Ostrava-Svinov. Autobusy nepojedou podle jízdních řádů, nýbrž kyvadlově, řekl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Kdyby se pokusil projet, provoz by se zastavil
„Řidič vjel na přejezd ve chvíli, kdy blikala výstražná světla a závory šly dolů. Následně nechal kamión stát na přejezdu a utekl,“ uvedl mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Jakub Ptačinský s odkazem na prvotní analýzu kamerových záznamů z přejezdu.
Podotkl rovněž, že kdyby se řidič pokusil závory projet, došlo by k jejich poškození a provoz na trati by byl automaticky přerušen, což by patrně zabránilo i samotné nehodě.
hon, kab, Novinky, Právo
Zdroj
© Wahlgrenis 26.07.2015

Prokletá Studénka: Osm lidí našlo smrt před lety pod mostem, teď dva v pendolinu
Dvě tragické havárie na železnici za poslední roky v Česku mají společného jmenovatele - obec Studénka v Moravskoslezském kraji. V roce 2008 tak při nárazu rychlíku do právě zříceného mostu zemřelo osm lidí, ve středu si střet vlaku s kamiónem na přejezdu vyžádal dva mrtvé. Obě místa jsou od sebe asi půl kilometru. Mezi nimi je nádraží ve Studénce.
středa 22. července 2015, 19:32
Osmého srpna 2008 spadl ve Studénce rekonstruovaný most na silnici 464, který vede přes hlavní železniční koridor. Jen okamžik po pádu mostu tudy jel vlak Eurocity z polského Krakova do Prahy. Souprava jela plnou rychlostí, strojvedoucí prý viděl, jak se most houpe a padá, použil rychlobrzdu, přesto vlak narazil do trosek rychlostí 90 kilometrů v hodině.
Při havárii zemřelo na místě šest lidí, další dva později v nemocnici.
Za nehodu podle znalců nesou odpovědnost stavaři na mostě, kteří zvolili špatnou technologii zajištění podpůrné konstrukce. Obžalováno bylo deset lidí, soud začal v roce 2011 a stále neskončil.
Jen nedaleko se ve středu stala další tragická nehoda, při níž zemřeli dva lidé a 18 jich bylo zraněno. Může za ni velmi pravděpodobně řidič polského kamiónu, který vjel na přejezd ve chvíli, kdy svítila červená výstražná světla. Když byl na přejezdu, spadly závory.
Nenapadlo ho nic lepšího, než nechat auto stát na kolejích. Mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Jakub Ptačinský přitom poukázal na to, že měl raději jet dál a závory prorazit. To by spustilo automatický systém, který by okamžitě dal všem vlakům na trati červenou a zastavil by je.
Řidiče policisté zadrželi, ale dosud ho nevyslechli. Je v péči lékařů. Dechová zkouška u něj byla negativní. Policie nehodu kvalifikovala jako obecné ohrožení z nedbalosti, za což pachateli hrozí až deset let vězení.
Studénka leží na hlavním železničním koridoru Praha-Pardubice-Olomouc-Ostrava. Denně tudy projedou desítky rychlíků rychlostí kolem 140 kilometrů v hodině. Samotné Pendolino může jet teoreticky až 250 km/h. Tolik mu ale české tratě nedovolí.
Novinky
© Wahlgrenis 26.07.2015

Na trati ve Studénce se už stejná tragédie odehrála. Před 25 lety
Psal se 3. srpen 1990 a na přejezdu ve Studénce došlo k téměř stejné nehodě jako středu. Tehdy na stejném místě, kde se odehrál střet polského kamiónu s pendolinem, probíhaly za plného provozu stavební úpravy. V době, kdy se sem před 25 lety blížil v plné rychlosti rychlík z Ostravy do Prahy, vjel do kolejiště parní válec.
Dnes 8:15 - Ostrava
Při střetu s rychlíkem se tehdy stavební stroj vzňal a řidič v něm uhořel, řada cestujících byla zraněna. Několik prvních vagónů po střetu vykolejilo a zpřelámalo sloupy v okolí. Jeden z vagónů zůstal ležet kolmo k trati. Škoda se vyšplhala na mnoho miliónů.
O jedné z největších, ale již zapomenutých železničních nehod média dosud mlčela.
Nehoda se ale skutečně stala a ve světle aktuálních událostí se tak ukazuje, že se přejezd stal zřejmě nejnebezpečnějším v zemi. Žádný jiný přejez v Česku takovou bilanci - dvě velmi tragické nehody s tak velkou škodou - ještě asi nemá.
„Je to tak, tu nehodu jsem tehdy viděl na vlastní oči. Rychlík narazil do válce, který upravoval prostor mezi závorami. I přesto, že to mělo přísné technologické postupy, stala se tam tak těžká nehoda, na kterou se ale postupem času téměř zapomnělo,“ řekl starosta Studénky Lubomír Šobich (Studeňáci pro Studénku).
Dodal, že už v 80. letech se hovořilo o tom, jak lépe tento frekventovaný přejezd zabezpečit a zda místo něj nepostavit nadjezd. Přejezd je dnes podle něj opravdu špičkově zabezpečen, nebezpečný je ale hustým provozem a nedisciplinovaností řidičů.
Podle starosty je tedy namístě zabývat se prevencí případné další nehody, třeba i vybudováním dalšího nadjezdu nad železničním koridorem. „Město nyní vyvine iniciativu jak vůči správním orgánům, tak vůči státu a SŽDC. Výstavba nadjezdu by jistě nebyla levnou záležitostí, ale když spočítáme škodu, která vznikla, tak za ty peníze by se určitě dal nadjezd postavit,“ dodal Šobich.

Bude to problém
Problém je ale v tom, že za přejezdem je ostrá zatáčka, takže nadjezd by musel stát jinde. A je otázka, zda lze takové místo v husté zástavbě a v sousedství chráněné krajinné oblasti najít.
Jeho vybudování by lidé bydlící nedaleko místa tragédie přivítali. „Řidiči přejezd velmi často zkoušejí přejet, i když blikají světla. Kdyby se zde postavila policejní hlídka, bylo by to místo s rekordním počtem vybraných pokut,“ řekl jeden z místních.
Největší problém je v tom, že koridor mezi Ostravou a Hranicemi na Moravě patří k nejfrekventovanějším v zemi a denně zde projede několik desítek vlaků. Závory tak zde padají několikrát za hodinu. „Když jedu těmi místy, tak se vždy hrozím toho, že zde zůstanu stát. Někdy to bývá i na čtvrt hodiny,“ řekl muž, který tudy projíždí velmi často.
Nedisciplinovanost řidičů prokazuje i vyšetřování středeční nehody. „Z videozáznamu, který máme k dispozici, vyplývá, že ještě před kamiónem zde přejelo minimálně jedno auto, když už svítila výstražná signalizace,“ řekl kriminalista Radim Wita, který vede vyšetřování nehody.
Aleš Honus, Právo
© Wahlgrenis 26.07.2015

Wahl,
ja kdyz jsem cetla o nestesti ve Studence, hlavou mi probehla veta: Mrtvi pritahujou zivy.
Pozoruji to i u nas v okoli Panenskeho Tynce.
Tady se posledni dobou stavaji same bouracky, pri kterych umiraji lide.
V roce 2008 tu zemrelo 8 lidi.
Psala jsem o tom 14.2.2008 Kousek od nas zemrelo 8 lidi .
Ne, to nejsou nahody.
Milena 27.07.2015

Nemá smysl zkoumat jednotlivé příběhy, které se ve Studénce v minulosti staly.
Všechno se právě takhle stát mělo.
Nemůžeme soudit, nikdy neznáme celý příběh.
Ale můžeme se podívat na osud místa, které je takhle poznamenáno.
Při výkladu není nutné nic zvlášť kombinovat.
Je to stejné, jako bychom se ptali na člověka nebo jinou bytost...

V minulosti bylo všechno v pořádku, krásné energie, kraj nebyl poznamenaný ničím tragickým.
Dokonce tady ani nic nenaznačovalo, že by to mohlo být někdy jinak.
Čas běžel ve svém přirozeném rytmu, střídala se jednotlivá roční období, lidé spolu vycházeli, žádné drama se nekonalo.
Náhle sem vstoupil cizí člověk, z jiné krajiny, neměl úplně čisté úmysly.
Chtěl si některé věci upravit směrem k sobě, jak mu to vyhovovalo.
To se ale místním nelíbilo.
Začal tady budovat svou stavbu, byla výrazná, větší než malé venkovské domky.
Lidem, kteří tady do té doby žili v poklidu, se tyto záměry nelíbili.
Tento cizí prvek si začal místo upravovat ku obrazu svému.
Nebylo to v lásce, spíše násilí, omezování svobody, povýšená poloha.
Místní lidé neměli příliš šancí tohle změnit.
Ale déle to snášet také nechtěli, proto došlo k povstání.
Domluvili se a tajně v noci vnikli na pozemek tohoto muže...
Tento samozvaný vládce byl zabit i s jeho rodinou, s jeho ženou a dětmi.
Jeho domy byly srovnány se zemí.
V poslední chvíli on mocným hlasem zařval.
"Tohle vám nedaruju. Proklínám vás! Proklínám toto místo..."
Takhle vypadá kletba...
© Wahlgrenis 01.08.2015

Na Klatovsku se srazily dva rychlíky, desítky zraněných
Dva rychlíky se srazily u Horažďovic na Klatovsku. Podle prvních informací je na místě nejméně 30 zraněných. Na místě zasahují hasiči a záchranáři. K nehodě došlo při vykolejení dvou vagónů.
Dnes 13:38 - Klatovy (Aktualizováno: 13:57)
„Při odjezdu rychlíku z Horažďovic došlo k vykolejení posledních dvou vozů. Tyto dva vozy narazily do rychlíku, který stál na trati v opačném směru,“ řekla Právu tisková mluvčí Českých drah Radka Pistoriusová.
Podle aktuálních informací by na místě mělo být třicet zraněných lidí. Vlaky mezi Nepomukem a Strakonicemi nahradily autobusy. Podle webu Českých drah bude doprava na trati omezena do 20.00. Stanice je uzavřena.
Před dvěma týdny došlo na železnici k vážné nehodě ve Studénce. Kamión tam projel na červenou a uvízl mezi závorami. Přijíždějící pendolino už nestačilo zabrzdit a do kamiónu na přejezdu narazilo. Tři lidé zemřeli a skoro dvě desítky se zranily. Řidič byl obviněn z obecného ohrožení a skončil ve vazbě.
ok, pab, zaš, Novinky, Právo

© Wahlgrenis 04.08.2015

Víš milá Wahlgrenis,
trochu potřebuji popsat, snad v krátkosti, jak to bylo dnes.
Ráno jsem zaregistrovala, že byli zproštěni viny všichni z havarie vlaku ve Studénce z 8. 8. 2008.
Začínám přemýšlet o datu...
Otevřu zprávy na netu a tam hovoří o Nefertitě.
Zazní tam: tělo se nenašlo /a já slyším: ani se nenajde/, už to mne naladilo, že jsem otevřela Tvou stránku.
Opět hledám info k Egyptu a ukáže se 8. 8. 2008 psaní od Semi a Tvá odpověď.
Zazní tam věta: Pohnula se ZEM.
Zlomové datum atd.
Ty souvislosti mne prostě "vyčerpaly".
U havárie sdělili, že se zatřásla zem, což berou jako výmysl...
A nějak se mi spojily všechny souvislosti... a do toho voláš TY /pro mne jasný signál shůry: ANO, tak to je/...
Nebyly to energie krásy, spíše obrovské, silné nekonečné neuchopitelné a přitom čitelné.
BYLO TO VŠE ŘÍZENO JINUDY.
Až teď večer to mohu vypsat.
Po Tvém telefonátu jsem si šla lehnout.
Byla jsem vyčerpaná a 2 hodiny jsem blouznila, nespala jsem...
... děkuji za to vše... ach
Jsem vděčná, že jsem tomu přítomna..
Možná zmatečné, ale Děkuji, jen někdy unést je pro mne náročné, když se mi jiný pohled otevře.
S láskou děkuji moc za vše ... i za to, že Ti to mohu sdělit, čím jsem byla vykolejená...
Rosé 10.12.2017


© 2004-2024 Wahlgrenis Zveřejněné materiály jsou chráněny autorským zákonem. Kopírování a šíření jakékoliv části obsahu bez svolení autora je zakázáno.