wahlgrenis.cz



 WAHLGRENIS        

 

...veci mezi nebem a zemi...




     REGISTRACE       Přihlášení

Tady se děje něco špatně...


Když máme pocit, že se děje něco špatně, měli bychom se ozvat.
Nejhorší je mlčení.
Něco se děje už docela dlouho...
Když byla zahajována výstava v pražské Lucerně s vypreparovanými lidskými těly (BODIES), první, co mě bezprostředně napadlo, bylo:
Je to průšvih!
Diskuse organizátorů výstavy, zástupců církve i investigativních novinářů šly kolem mě.
Probírali nejrůznější fakta, papíry, souhlasy nebo nesouhlasy mrtvých atd.
Tady je ale ve hře ještě další hledisko, které není vidět, které není na žádném z těch papírů.
Je to hledisko mnohem vyšší.
Lidská těla nám totiž nepatří.
Jsou v tom absolutním významu jenom nutnou formou, v které máme přežít jistý duchovní vývoj.
Tělo získáme při narození a učíme se s ním žít.
Učíme se ho přijmout.
Někomu to jde hned, někdo s tím bojuje.
Prochází násilnými dietami, aby se tělo přelilo do jiné formy, aby odpovídalo "jeho představě".
Někdo se dokonce pustí do náročných plastických operací.
Jakýkoliv zásah proti přirozenému vývoji těla je z toho vyššího hlediska špatný.
(Ovšem ne každý na toto hledisko slyší...)
Nerozumíme sami sobě.
To, co je k vidění v Lucerně, je už hodně daleko za tou pomyslnou hranicí, kam by člověk měl jít.
Není vůbec podstatné, že výstava už navštívila řadu měst po celém světě.
Není podstatné, že je hojně navštěvována.
Ani to, že jsou návštěvníci ochotni stále platit poměrně vysoké vstupné...
Nelze přijmout ani hledisko, že je to stránka (vnitřek) člověka, která každého zajímá.
Podívat se dovnitř - pod kůži, mezi svaly, ke kostem - není možné denně.
Ovšem po smrti má být tělo pietně uloženo, jsou jisté společenské normy.
Taky se tomu říká tabu.
To je něco nedotknutelného, kam se chodit nesmí, něco jako zakázané území.
Nevnímám tuto výstavu jako dobrý počin.
Ani náhodou...
Samozřejmě ať si doktoři studují procesy, jak tělo funguje.
Ale obyčejný člověk by měl uvažovat o jiných věcech.
Tohle je další z těch umělých programů, které jsou nám denně servírovány.
Každý můžeme mít nějaký názor...
Ale většinou mlčíme...
Wahlgrenis 23.05.2007


Milá Wahlgrenis
nedá mi to, abych nereagovala na Tvůj příspěvek "Tady se děje něco špatně..."
Po přečtení už prvních slov jsem byla v šoku.
Máš pravdu, jakým právem my lidé takhle nakládáme s lidskými těly?
Kam až lidé sáhnou v touze po senzaci a vyhlídkou milionů?
Tohle už zavání zrůdností....
Trochu mi to připomíná praktiky mayských kněží.
Lidé se chvějí při popisu jejich obětin, ale tady volají: " to je skvělé!"?
Není to dobré, a bojím se, Wahl, že to bude ještě horší....
Příliš mnoho lidí je slepých a hluchých...
Přeji Ti hodně lásky a sluníčka.
Konchedras 23.05.2007


Milá Wahlgrenis,
moc Ti děkuji za zveřejnění Tvého příspěvku a postoje k výstavě.
Myslím, že nejen já, alei minimálně i všichni "návštěvníci Tvých stránek".
Musím se přiznat, že jsem nejprve o výstavě četla v Reflexu, pak viděla různé diskuse v televizi a účastnila se různých rozhovorů s kamarády a známými.
Jak už to bývá - někdo byl pro a druhý proti.
Prvotní můj dojem byl - že se lidi poučí.
Byl to jen záblesk.
Pak jsem o tom začala hlouběji uvažovat.
Ano, lidské tělo je schránka, která nám nepatří, vybrali jsme si ji pro toto zrození, máme se o ně starat, aby fungovalo pokud možno bez nemocí, bolestí, abychom stihli splnit úkol pro toto zrození a tělo nás nezklamalo moc brzy.
Také jsem nebyla se svým tělem spokojená a trápila ho dietama /střední škola/, ale moc se mi to nedařilo.
Až když jsem se naučila mít se ráda jaká jsem byla, otevřela jsem srdíčko a přestala se bát, že mi někdo ublíží, tělo se přestalo obalovat "ochrannou tukovou vrstvou" a přelilo se do jiné formy, která se mi už líbí víc a jsem s ním spokojená.
Musím se přiznat, že jsem uvažovala i o plastické operaci /malá prsa/, ale také jsem sama pochopila, že by to blo špatně.
Naučila jsem se mít ráda svoje malá prsa, ale možná, že ještě někdy zkusím "Tvoji osmičkovou polohu" a uvidím.
Souhlasím s Tebou, že informace a znalost lidského těla je důležitá pro lékaře, ale Ti to všechno znají a nepotřebují výstavu.
Pro nás, obyčejné lidi, stačí literatura.
Milá Wahl, moc Ti děkuji, že jsi promluvila.
Posílám Ti lásku a díky.
Díky za všechno.
Za Tvoji pomoc, rady, za to, že jsi takové naše světýlko, které nám ukazuje cestu, abychom nezabloudili.
Díky za to, že zablikáš, když se něco děje špatně.
S úctou
Marie 23.05.2007


Ahoj Wahlgrenis,
Tvé stránky navštěvuji pravidlně již nějaký rok.
Před pár dny mě ale tak trochu překvapil Tvůj příspěvek Tady se děje něco špatně....
Tělo je opravdu jenom nástroj, který lidské bytosti umožňuje zažívat "realitu" okolního prostředí.
V okamžiku smrti, když se přestřihne nit života, lidská bytost z těla odejde a není to už nic jiného než mrtvá schránka.
Zaráží mě Tvá "narážka" na společenské normy.
Copak jen proto, že je něco společenskou normou, tak je to správné?
Tím nechcí říct, že by těla mrtvých lidí měla nechat, tam kde člověk zemře.
Pohřeb je velmi praktická věc.
Na rozkládajíci tělo je velmi "ošklivý" pohled a navíc může sloužit jako zdroj různých nemocí.
Na té výstavě, podle mě, není nic špatného.
Naopak může člověku přiblížit to, co by jinak jen těžko viděl "na vlastní oči".
Také mě "rozesmála" hned první reakce na tvůj příspěvek. :
- Trochu mi to připomíná praktiky mayských kněží. -
Neznám osobu, která to napsala, ale dovolil bych si pochybovat, že zná osobně mayské kněží, či jejich praktiky.
Pravděpodobně viděla pouze nějaký film.
A to je to, čeho bych se bál víc, než nějaké výstavy.
Sama se na konci svého příspěvku zmiňuješ o programech, které jsou nám denně servírovány.
Není tohle zrovna příklad jednoho z oněch programů.
Nehledě na to, že skuteční Mayové byl někdo úplně jiný.
Původní Mayská civilizace byl projekt, který souvisel se skupinovým vtělením duší do oblasti této planety, za účelem ustanovení jistých prvků týkajících se času a časových cyklů, ovlivňujících budoucí civilizace.
Duše, respektive duchové těchto těl přišli na tuto planetu z velmi vzdálené části vesmíru a již před mnoha a mnoha lety se vrátili tam, odkud přišly.
Samozřejmě nemohu říct, že mám absolutní pravdu.
Ale mohu říct, že zdroj, od kterého mám tuto informaci, rozhodně nebyl žádný film.:-)
No, tak jsem se dostal od výstavy až k Mayské civilizaci.
Ale ono nakonce přeci všechno souvisí se vším.
S Láskou
Honza 27.05.2007


Myslím, že není úkolem nikoho z nás chápat anebo odsuzovat cestu jiných.
Co je dobře a co je špatně?
Buďme tolerantní .....
Helenka 29.05.2007


Ahojky...:o)
nebyla jsem si jistá zda reagovat na tento podmět....
nakonec ANO...
Každá i ta nejmenší maličkost, střípek, který tvoří nějaký celek našeho života, je součástí NĚČEHO.
Nevím, zda se má něco posuzovat, skloňovat či dělit, rozebírat, soudit...
i proč ne...
Každý z nás, coby střípek tohoto bytí, nese svůj kód nebo-li svůj názor, pohled na cokoliv...
Je těžké dát naše vidění a cítění do slov.
Je dobré, že každý má svůj názor, ucelujeme všichni dohromady způsob vytváření žití nás všech na této planetě a odraz,
který se nese kamsi do nebes...
Jsem jedna z toho mnoha, která nese svůj kód,
své myšlenky, cítění, vidění, přání, sny, kroky putující po zemi i oblohou...
Můj názor, náhled je pouze mou "pravdou", pravdu má každý a přesto možná nikdo.
Z toho všeho se tvoří síla a tvář nás všech a všeho, našich srdcí a našeho myšlení...
Úhly pohledu se rychle tříští a mění, pohledem a prožitkem každého z nás...
Přiznám se, že jsem nehodnotila v první chvíli tuto výstavu negativně...
dokud jsem nezapojila rozum...
informaci, která ke mně přišla prostřednictvím jiných lidí, aniž bych to viděla v televizi...
mě nasála bezprostřední silou a první slova a názor, který mě napadl byl:
"No to musí být síla, umělecké dílo, že jsme mi lidičkové schopni roztodivných mocných věcí a umů".
Působilo to na mě MOCNĚ.
Jinak to neumím popsat.
Když jsem to začala chroustat rozumem, najednou se ve mně objevily jiné názory a vnímání.
Jela jsem do Prahy s myšlenkou vidět tuto výstavu, měla jsem potřebu ji vidět,
abych si utvořila představu zkrze pohled mých očí, vidění rozumem i cítění mým nitrem...
však nakonec mé kroky nedošly tam, kam původně jsem je směřovala.
Ne není to dobře ani špatně...
prostě ten den přinesl to, co bylo pro mě možná důležitější...
jiná souhra náhod potkání lidí, slov...
Nezkoumám proč a jak, snažím se nechat volně proudit tok myšlenek a náhod,
nevím, zda je to tak dobré, ale činím tak...
Nemám v sobě nezaplněnou mezeru, že jsem tuto výstavu neviděla,
byla zaplněna jinými věcmi, které hrají taktéž důležitou součást mého bloudění po této zemi...
Když to shrnu, je dobře, že mi lidičkové vyvíjíme a mluvíme o čemkoliv...
nebojme se nějakého tabu, či věcí, které na první pohled vypadají jinak než jejich výsledky...
Třeba se jen bojíme vidět NĚCO...
Nevím...
Každý si vezme něco sytosti z jistého druhu stravy....
Pro mě je stravou třeba bílá, pro jiného růžová...
A to si myslím není špatně....
Mějte krásné šťastné dny....
:o)
drahomi :o) 29.05.2007


Milá Wahlgrenis,
nedá mi to abych se nepřipojila k diskuzi k Tvému článku ""Tady se něco děje špatně".
Tady přece nejde o nějaké společenské normy, nebo dávnou kulturu.
Jde o to, jak naše duše zareaguje na to, co naše oči vidí a co to s námi vnitřně udělá.
Ještě teď se mi vybavuje ten vnitřní pocit šoku a hrůzy z toho, co jsem v TV viděla, aniž bych musela přemýšlet, jestli je to zlé, nebo dobré.
Jde o to kam až tito lidé mohou zajít ve snaze co nejvyššího zisku a snaze šokovat.
Kam až si posunuli tu hranici, aniž by vůbec přemýšleli o tom, že se jednou budou muset vrátit.
Je mi jich líto.
Čím budou muset zaplatit, aby se zastavili a měli možnost přemýšlet?
Libuše 29.05.2007


Milá Wahlgrenis
dlouho, dlouho jsem váhala, mám-li se ještě vrátit k Tvému článku "Tady se děje něco špatně" a příspěvku pana Honzy.
Ale Ochrance a Universum mě k tomu povzbuzují, abych napsala toto:
"Dostala jsi jméno Konchedras, jako hvězda, která byla světlem i tmou, tak i ty jsi schopna ukazovat dobré a špatné věci."
Děkuji Ti, sluníčko Wahl, že jsi.
Konchedras 19.06.2007
© Wahlgrenis 23.05.2007

Výstava Human body snižuje lidskou důstojnost, bouří se slovenští katolíci
Výstava Lidské tělo - The Human Body Exhibition dráždí slovenskou katolickou církev. Podle církve je výstava hrubým znevážením a hanobením mrtvých lidských těl. Církev proto žádá zákaz výstavy.

Dnes 7:01
V odůvodnění této žádosti katolická církev uvádí, že mrtvá lidská těla jsou „preparována a vystavována s cílem zisku a způsobem ponižujícím lidskou důstojnost“.
Spišský biskup Štefan Sečka vyzval věřící, aby výstavu nenavštěvovali. „Návštěvu výstavy by neměli doporučovat ani dětem a nezletilé mládeži,“ uvedl Sečka, který je předsedou subkomise pro bioetiku Konference biskupů Slovenska.

Organizátoři výstavy argumentují tím, že výstava je připravena tak, aby nikoho nepohoršovala. „Má spíš vědecký účel, především pro školy, aby si děti uměly představit, jak lidské tělo funguje,“ říká Štěpán Janeček zástupce firmy JVS Group, která výstavu organizuje.
Tvrdí, že všichni lidé před smrtí souhlasili s tím, aby jejich těla byla vypreparována a vystavena. „Zacházíme s nimi opatrně a s úctou. Po skončení série výstav těla zpopelníme a pohřbíme,“ dodává Janeček.
Výstava se koná na výstavišti Incheba v bratislavské Petržalce. Od srpna do listopadu je zde vystaveno přes 200 lidských těl.
Ivan Vilček (Bratislava), Právo
Zdroj
© Wahlgrenis 09.10.2012


© 2004-2024 Wahlgrenis Zveřejněné materiály jsou chráněny autorským zákonem. Kopírování a šíření jakékoliv části obsahu bez svolení autora je zakázáno.